Kuala Lumpur: Bertemakan Kampung Boy, Ancasa Hotels & Resorts merupakan rangkaian hotel milih UDA Holdings Berhad (UDA) yang terletak di Kuala Lumpur, Pahang, Kuala Terengganu dan Negeri Sembilan membawakan kelainan dalam mempromosikan bufet ramadhan dengan menghidangkan pelbagai masakan kampung sebagai pilihan orang ramai. Lebih dari 100 sajian masakan tradisional kampung diperkenalkan sempena Ramadhan 2018. Pada yang menggemari dan merindukan masakan kampung, bolehlah menempah awal untuk berbuka puasa di Ancasa Hotels & Resorts untuk ramadhan nanti. 


Pemilihan tema 'Kampung Boy' ini bersempena dengan Kempen 'Stay, Dine & Win' yang sedang berlangsung dan akan berakhir pada 14 Julai 2018 bersempena tarikh akhir perlawanan World Cup 2018. 

'Kampung Boy' adalah gabungan idea-idea dari cef-cef Ancasa Hotels & Resorts yang berpengalaman luas didalam masakan tradisional Melayu dan seni kulinari. Tema ini menampilkan kelainan dalam setiap resipi dan menu yang disajikan. Memperkenalkan lebih dari 120 menu masakan Melayu seperti Rendang Ayam Pucuk Maman, Udang Rangup Iman Madina, Sotong Sumbat Sos Pedas, Kambing Golek, Ikan Bakar, Rebung Masak Lemak Cili Api, Nasi Hujan Panas, Sambal Tempe, Dalca Tulang Kambing, Jenahak Sos Lada Hitam, Daging Masak Itam dan bermacam-macam lagi menu yang lazat dihidangkan. 



Apa yang menjadi kelainan persembahan masakan tradisional oleh Ancasa Hotels & Resorts adalah kesemua masakan ini dihidangkan dengan berkonsepkan 'gerai' dan 'live cooking' yang mana sebanyak 12 gerai dihias indah bertemakan 'Kampung Boy' antara nama yang diberikan seperti Warong Kampong Kerinchi, Warong Kampong Attap, Warong Kampong Kasipillay, Warong Batu Road, Kampong Klang Gate, Warong Kampong Malaysia, Warong Tradisi Kampong Melayu Subang dan Warong Kampong Baru. 

Konsep gerai ini dikekalkan agar pelanggan dapar merasai 'homely dining experience' semasa berbuka puasa nanti. "Konsep ini akan menggamit nostalgia di zaman kanak-kanak di kampung halaman serta keenakkan berbuka dengan masakan bonda" - Encik Shah Azam Khan, Naib Presiden Kanan Ancasa Hospitaliti. 






Pelbagai ulam-ulaman dihidangkan untuk menjamu selera pelanggan. 



Pelbagai buah-buahan kampong dihidangkan.


Disamping itu, pelbagai jenis kuih muih tradisional dihidangkan antaranya Kuih Ketayap, Apam Balik, Wajik, Kuih Talam, Kuih Seri Muka berserta manisan pencuci mulut selepas puas menikmati masakan yang dihidangkan. 


Aneka minuman tradisional menggamit kenangan berbuka puasa dikampong halaman antaranya Air Kelapa bersama isinya, Air Mata Kucing bersama buah Mata Kucing, Air Sirap Selasih



Manisan pencuci mulut selepas puas menikmati masakan kampung.



Harga pula adalah amat berbaloi-baloi jika dibandingkan dengan harga Ramadhan Bufet di hotel-hotel yang lain. Pelanggan boleh membuat tempahan awal dengan harga RM58.00 sebelum 12 Mei 2018. Manakala harga selepas 12 Mei 2018 adalah RM68 untuk dewasa dan RM40 untuk kanak-kanak. 


Untuk tempahan dan maklumat lanjut boleh menghubungi seperti maklumat yang tertera:

ANCASA HOTELS & RESORTS
TEL: 03-2026 6060
Website: www.ancasahotels.com