A Tale of Spring

TRACYNC SCARVES
TRACYNC SCARVES

Kuala Lumpur: TRACYNC Scarves memperkenalkan koleksi tudung terbaru bertatahkan batu berkilauan Swarovski  yang dihasilkan oleh hasil kerja tangan yang unik. Pengasasnya Tracy Yong memperkenalkan 24 jenis tudung yang diperbuat daripada warna yang berlainan dari warna "cool blue to dusty dunes" di Gaya Koleksi Raya 2018 pada 13 April yang lalu. Bertemakan "A Tale of Spring", acara ini telah diadakan di Red Zone di Publika Solaris Dutamas. 


Tracync Scarf tudung yang direka disesuaikan dengan citarasa masakini. Ianya dibuat khas dengan hasil kerjatangan pengasasnya sendiri telah menjadikan koleksi tudung ini sangat memukau. Menggunakan bahan terbaik bagi mencipta rekabentuk yang menarik dan mempesonakan, Gaya Koleksi Raya 2018 menampilkan gaya yang anggun dan tersendiri. Ianya dijahit dengan jahitan tangan yang rapi dan begitu terperinci dengan menggunakan batu Swarovski sebagai "Iconic Glimmer" menghiasi tudung-tudung ini. 



Tracy berkata "Gaya Koleksi Raya 2018" memberi penghormatan dimusim bunga ini selari dengan sambutan Aidilfitri yang bakal menjelang. Tudung-tudung ini bukan sahaja menyerlahkan berbagai-bagai warna pilihan tudung dan corak yang diperolehi dalam musim bunga, tetapi ianya membuktikan bahawa tudung-tudung ini mewakili keindahan dan kecantikkan dunia. Ianya di inspirasikan oleh pelbagai pemandangan yang dapat dilihat pada musim bunga seperti corak "ikonik saree masyarakat India, Lily-of-the-Nile (Agapanthus flower) termasuk juga motif bunga dari timur tengah"

 

Bersempena sambutan Aidilfitri yang bakal menjelang pada pertengahan bulan Jun nanti dan akan diraikan oleh masyarakat Islam, bersamaan dengan penghujung musim bunga, 'A Tale of Spring' membawakan makna tersendiri apabila memperkenalkan koleksi tudung yang akan dipakai pada Hari Raya nanti bersama rakan-rakan dan sanak keluarga. 


TENTANG TRACYNC SCARVES

Tracync Scarves telah ditubuhkan pada tahun 2014 oleh Tracy Yong, yang telah mencipta dan menjual Tudung jahitan tangan yang unik bertahtahkan Batu Swarovki. Menerusi pertemuannya dengan mereka bentuk dan membuat pakaian bergaya yang berkualiti tinggi dan fesyen ditimur tengah, beliau membina jenamanya sendiri pada potongan hijab dan corak yang mencerminkan gaya hidup wanita moden Islam.



Koleksi Tracync Scarves boleh di tempah dengan melayari:

Instagram: @official_tracync
fb: @tracyncscraves
website: www.tracync.com