Assalamualaikum. Selamat bekerja semua. Cerita minggu lalu. Berhempas pulas dalam satu hari, Bonda menghabiskan masa dengan mengikuti pelbagai aktiviti blogging bersama rakan-rakan blogger, akhirnya membawa Bonda untuk menikmati hidangan makan malam di Makan Culture Melawati Mall, Kuala Lumpur. Terdapat pelbagai hidangan Asia dan Barat boleh didapati di Makan Culture ini. Jom terjah bersama Bonda!


Kalau nak tau Restoren Makan Culture ni restoren apa, mari Bonda nak cerita serba sedikit tentang Restoren Makan Culture ni. Restoren Makan Culture ni adalah sebuah restoran yang berkonsepkan kafe yang menyajikan makanan gabungan berasaskan Asia. Menampilkan makanan yang terkenal di Malaysia, restoran ini merupakan francais yang berkembang yang berusaha untuk mengekalkan kualiti, konsistensi dan harga, menyampaikan makanan yang baik pada kadar yang berpatutan. Restoran Makan Culture ni dibuka pada tahun 2015 dan merupakan franchise di bawah Restoran Sakura Kristal Sdn Bhd adalah francais yang sedang berkembang maju. Dengan menggunakan hanya bahan-bahan halal yang terbaik, konsep kafe menyajikan pelbagai hidangan yang menarik minat rakyat Malaysia. 

Restoren ini senantiasa memastikan hidangan yang dihidangkan adalah panas dan segar. Persembahan dan rasa makanan yang sedap telah diilhamkan oleh Chef ChongWenzie yang telah banyak mengembara keseluruh dunia untuk menyediakan makanan yang lazat hasil dari gabungan idea-idea bersama rakan-rakan lain. Chef Chong telah melahirkan idea yang kreatif dengan menyediakan menu 'signature' seperti Nasi Volcano dan Buttermilk Chicken. Setiap tiga bulan sekali pasti diperkenalkan nemu baru bagi menepati citarasa pelanggan.



Gambar-gambar diatas adalah antara menu yang dihidangkan di Makan Culture. Sememamgnnya sedap-sedap belaka. Paling bonda suka adalah Kueh Tiaw Goreng yang sangat sedap dan memenuhi citarasa. Begitu juga dengan satay yang dihidangkan dengan kuah kacang yang sungguh enak. 

Hidangan air minuman juga sudah membuka selerea.




Berminat untuk merasai keenakkan makan disini boleh singgah di outlet 
MAKAN CULTURE
MELAWATI MALL