MTC GOLD AWARD 2018 

YBhg Dato' Haslina Abdul Hamid, Timbalan Ketua Setiausaha (Pelancongan) merasmikan  Majlis Pra-Pelancaran MTC Gold Award 2018
YBhg Dato' Haslina Abdul Hamid, Timbalan Ketua Setiausaha (Pelancongan) merasmikan
Majlis Pra-Pelancaran MTC Gold Award 2018


KUALA LUMPUR: MTC Gold Award 2018 adalah acara berprestij bagi Industri Pelancongan yang dianjurkan oleh Majlis Pelancongan Malaysia (MTC) buat kali kedua yang akan diadakan pada  10 Oktober 2018 bertempat di Palace of Golden Horses bagi meraikan kecemerlangan industri pelancongan kebangsaan dan antarabangsa.

MTC Gold Awards 2018 mengiktiraf dan mempromosikan kecemerlangan penggiat-penggiat dalam industri pelancongan negara. Anugerah ini merangkumi 27 kategori termasuk Pelancongan Pendidikan, Pelancongan Agro, Pelancongan Perubatan, Pelancongan Seni dan Budaya dan Pelancongan Warisan.

MTC Gold Awards 2018 mengiktiraf dan mempromosikan kecemerlangan penggiat-penggiat dalam industri pelancongan negara.

MTC Gold Award 2018 adalah inisiatif MTC yang bertujuan memberi penghargaan kpada penggiat Industri Pelancongan yang telah mencapai prestasi cemerlang. Program ini dapat membantu sasaran pelancongan negara pada tahun 2020 untuk menarik 36 juta pelancong asing dengan sumbangan pendapatan pelancongan RM168 bilion kepada ekonomi negara. Menurut Dato' Haslina

Majlis Pra Pelancaran ini telah disempurnakan oleh YBhg Dato' Haslina Abdul Hamid, Timbalan Ketua Setiausaha (Pelancongan), Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia. Turut hadir bersama En. Uzaidi Udanis, Presiden Malaysia Tourism Council dan Dato Noor Zahleha Baharuddin, Pengerusi Jawatankuasa Penganjur MTC Gold Award 2018.