"Unknown Region" Audience di Statistic Blog Bonda Chanteq




Terkejut dengan kewujudan "UNKNOWN REGION"

Kisah hari ni kisah agak mengejutkan apabila Bonda membuka ruangan Stats di Blog Bonda Chanteq. Agak terkejut hari ni kerana senarai audience yang membaca entry di blog Bonda terdapat "Unknown Region" iaitu sebanyak 15 pageviews atau pembaca.

Bondapun kurang arif tentang ini. Adakah ianya keadaan yang biasa bagi penulis-penulis online seperti bonda atau sebaliknya. Tapi bagi Bonda ianya sesuatu yang agak asing dimana sepanjang dalam pengetahuan Bonda belum pernah lagi ada negara yang dicatatkan sebagai "Unknown Region" ataupun negara yang tidak diketahui/dikenali.

Dari pagi hingga kemalam, tidak habis fikiran memikirkan apakah yang berlaku pada blog Bonda ini. Bagaimana "Unknown Region" boleh tersenarai didalam Statistic pembaca didalam blog Bonda Chanteq ini. Adakah blog ini dilayari dari angkasa lepas? Atau dilayari dari negara yang masih belum lagi mempunyai nama? Atau dilayari dari planet lain? Adakah ianya cubaan untuk memanipulasi blog yang ditulis? Jika benar, apakah kesan "Unknown Region" kepada blog stats?

Mungkin pembaca akan merasa sedikit tidak logik dengan entry kali ini, tetapi Bonda ingin berkongsi pengalaman yang belum lagi Bonda lalui sebelum ini. Pada mana-mana online writer yang pernah alami perkara yang sama dengan Bonda, boleh juga berkongsi pendapat.

Statistik Audience ini dari 16 Januari 2019 hingga 23 Januari 2019.


Jika dilihat senarai pembaca / pageviews terdiri daripada beberapa buah negara seperti:

United States
Netherlands
Malaysia
India
Russia
France
Poland
Romania
United Arab Emirates

Bagi nama-nama negara ini tidak asing lagi bagi Bonda di blog ini. Cuma kali ini terdapat didalam senarai "Unknown Region" yang menjadi pembaca Blog Bonda Chanteq. Sesuatu yang agak muskhil belaku ketika ini. Diharapkan ianya tidak memberi kesan  kepada Blog ini. Walaubagaimanapun, Bonda mengucapkan berbanyak terima kasih kepada pembaca  setia sekalian yang sudi melayari Blog Bonda Chanteq.