KUNGFU STEAM SEAFOOD


Selangor: Kungfu Steam Seafood sebuah restoren Cina yang menghidangkan makanan halal bebas 'pork & lard'. Menu hindangannya amat menyelerakan dan sedap sekali. Pertama kali sampai direstoren ini, hati sudah terpikat dengan susun aturnya.


Menu paling istimewa adalah 'Premium Mud Crab in Butter Milk Sauce'. Rasa ketam yang dimasak bersama sos mentega susu ini sangat memukau. Jika sudah merasainya sekali pasti ingin kembali semula disini. 'Premium Mud Crab in Butter Milk Sauce' dari ketam nipah premium ini sungguh besar dan isinya amat lembut sekali. Seekor ketam ini boleh dihidangkan untuk dua orang. Di Kungfu Steam Seafood ini, hampir semua seafood dibela didalam kolam yang disediakan dan tetamu boleh memilih sendiri mengikut citarasa masing-masing. Seafood disini adalah segar dipilih dan dimasak mengikut resepi yang telah disediakan.


Untuk merasi keenakkan 'Premium Mud Crab in Butter Milk Sauce', Kungfu Steam Seafood sedang mengadakan promosi 'Buy 1 Free 1'. Jadi marilah beraamai-ramai menyerbu Kungfu Steam Seafood untuk merasai 'signature' menu disini. 


Selain dari hidangan Seafood, terdapat juga hidangan untuk kanak-kanak yang berumur 5 tahun kebawah.

Dihidangkan dengan berbagai menu makanan laut, Kungfu Steam Seafood memberikan pilihan yang terbaik bagi sesiapa yang meminati makan laut. Berbeza dengan restoren-restoren makanan laut yang lain, restoren ini sama sekali tidak menjual makan tidak halal seperti 'pork & lard'. Menjamu selera di restoren ini tidak langsung ada rasa was-was berkenaan percampuran bahan yang tidak halal. Sedikit penerangan dari pihak restoren, pemilihan untuk tidak menjual makanan tidak halal adalah salah satunya sebagai daya tarikan kepada semua kaum terutama masyarakat beragama Islam. 


Jemput beramai-ramai datang ke Kungfu Steam Seafood Restoren untuk menikmati keenakkan masakan seafood yang lain dari yang lain. Harga juga berpatutan

Ini adalah senarai harga makanan di Kungfu Steam Seafood

1.Minced Chicken with Egg Tofu - RM14.80
2.Sweet & Sout Chicken - RM29.80
3.Kong Pao Chicken - RM29.80
4.Deep-fried Fish Fillet with Thai Chili Sauce - RM28.80
5. Deep-fried Oatmeal Prawn with Salad - RM47.80
6. Superior Soup Clam with Mee Hoon - RM40.80
7. Live Tiger Prawn in Kam Heong Sauce (300gm) - RM 47.80
8. Premium Mud Crab in Butter Milk Sauce
    - Min. 2pcs RM season price + RM10 each sauce
9. Live Clam with Ginger Spring Onion (500gm) - RM34.80

5 menu teratas juga terdapat didalam set makan tengahari yang berharga dari RM12.80 hingga RM18.80 bermula dari jam 11.30 pagi hingga 2.30 petang.



Anda boleh kunjungi 

Kungfu Steam Seafood @ Puchong
13A, Jalan Puteri 7/13A
Bandar Puteri
47100 Puchong 
Selangor